Åsiktsmaskinen

Veckans bästa och värsta

Det värsta först.

image

Jag gillade verkligen The Nepal Projects som Note Design Studio var involverade i. Det finns uppenbarligen mycket idéer. Men jag får hålla med Martinreda om samarbetet med Indiska. Jaha? Att blåsa upp något så ospännande som en mässingsljusstake känns nästan desperat. Det är inte direkt nyskapande och vad jag sett råder det inte direkt brist på mässingsljusstakar. Snark.image

Veckans bästa, teven Serif,  är väl ingen designmässig triumf, jag hade valt en tjock-teve med jakarandafaner om det inte varit för bildkvaliteten, direkt men jag gillar hur bröderna Bouroullec  tänkt om teven. En teve idag tar upp mycket plats och är oavsett hur fancy den är ett designmässigt deprimerande inslag. Bouroullecs teve för Samsung tillför iaf något nytt bland trötta tillverkare. Att ha något på teven gick ju förr när det var tjock-teve som gällde. Men när teveapparaterna blir smalare å smalare blir det här där man faktiskt kan ställa saker på teven närmast innovativt 😋

image

Mest spännande är helt klart väntan på vad Melo Studio, som jag hittade via Hemtrender, ska presentera. Minimalistiska möbler från Dalarna låter lovande. Men jag hoppas att det kommer något mer spännande än pallen som hittills är det enda jag sett på bild. Den är fin och ask är ett trevligt träslag men det finns x antal liknande.  Jag håller iaf tummarna.

Men bäst nu och de senaste veckorna är Ane Bruns cover på A-ha låten Hunting high and low. Ren magi.

Kommentera

